کار با دستگاه Real Time PCR azure

کار با Real Time PCR azure

کار با دستگاه Real Time PCR:

دستگاه azure ساخت کشور آمریکا بوده که دارای 6 کانال رنگی و تائیدیه CE می باشد که در ادامه به روش کار با دستگاه ریل تایم پی سی آر می پردازیم:

دستگاه Real time PCR Azure دارای 6 کانال رنگی مجزا استه که شامل رنگ هایی ماننند: FAM، ROX، HEX، CY5 و … بروی کانال ها قابل مشاهده است و همچنین امکان اضافه کردن رنگ های جدید در بازه هر کانالی از طریق دستگاه امکان پذیر است.

دستگاه Real Time PCR کمپانی Azure به صورت Stand Alone قابل استفاده است. علاوه بر این برای اتصال دستگاه به کامپیوتر می توانید از طریق Wifi، Enthernet و USB استفاده نمایید. همچنین با تنظیم کردن یک Email روی دستگاه امکان ارسال اطلاعات از طریق Internet نیز را فراهم می کند.

یکی دیگر از راه های انتقال اطلاعات از دستگاه به کامپیوتر و لپ تاپ، استفاده از بخش Data Manager و Export اطلاعات روی فلش است. همچنین در صورت نیاز امکان ذخیره Log بروی فلش و ارسال برای بخش فنی شرکت درمان نگار جهت بررسی و عیب یابی وجود دارد.

ویژگی دیگر دستگاه Real Time PCR Azure این است که در بخش Experiment set up امکان تعریف پروتکل جدید یا پروتکل ذخیره شده وجود دارد و مرحله بعد اطلاعاتی مانند: حجم نمونه، دمای Top lid و کانال های رنگی فعال را می توانید انتخاب کنید.

در مرحله بعد امکان تعریف پروتکل دمایی، افزودن یا حذف Step ها و یا فعال کردن melt curve را خواهید داشت. همچنین در تنظیمات هر Step امکان تنظیم کردن دما، زمان، میزان Ramp به صورت دستی بین 0.01 تا 3 درجه بر ثانیه یا در حالت خودکار تا 6 درجه بر ثانیه وجود دارد.

همینطورفعال کردن گزینه camera جهت ثبت دیتا و یا استفاده از گزینه گرادیانت و تعریف شیب دمایی نیز در این بخش قابل استفاده است.

دستگاه ریل تایم پی سی آر Azure امکان استفاده از پلیت 96تایی، استریپ های 4 یا 8 تایی و همچنین میکروتیوپ را به شما میدهد. این دستگاه close نبوده و قابلیت استفاده از کیت های مصرفی متفاوت را برای کاربر فراهم می نماید.

برای Run کردن نمونه ها روی دستگاه به سادگی نمونه را داخل Tray گذاشته، با اجرای پروتکل مد نظر و تعریف نام فایل در قسمت New Experiment، فرآیند Run اجرا می شود.

همچنین روند پیشرفت Run، تغییر دما و پیشرفت زمانی هر Step حین اجرا قابل مشاهده و بررسی خواهد بود.

حین اجرای نمونه امکان مشاهده Amplification curve برای کانال های مختلف و همچنین نمودار دمایی Block و Top lid وجود دارد.

یکی از دستگاه های باکیفیت و با تکنولوژی روز دنیا که نیاز هر آزمایشگاه ژنتیک مولکولی است، دستگاه Real Time PCR Azure است که توسط شرکت درمان نگار آیندگان تامین می شود. برای اطلاعات فنی و ظاهری این دستگاه می توانید به قسمت محصولات و سپس دستگاه real time PCR Azure  رجوع کنید. ما در این ویدیو قصد داریم روند و روش گذاشتن تست توسط دستگاه Azure را به شما عزیزان نشان دهیم.

آموزش توسط: خانم دکتر پاشایی

کلیه حقوق این سایت نزد گروه درمان نگار آیندگان محفوظ است.